על המיאטה שלי

על המיאטה שלי

את המיאטה רכשתי בפברואר 2009 כשהיא במצב נסיעה סביר אך עם מס. בעיות. המנוע לא עבד טוב, בולמי הזעזועים היו גמורים, הצמיגים היו שחוקים וגם לא במידה המאושרת ועוד מס. בעיות. בקיצור, גרוטאה נוסעת. תמיד ידעתי שאני אשפץ אותה ואהפוך אותה למיאטה יחודית, כזו שתאפיין את רצונותיי וטעמיי. לכן, כשנתיים אחריי הקנייה החל הפרוייקט שנמשך כשנה כאשר הוא חולק למס. חלקים. לצערי נאלצתי להתנייד בתחבורה ציבורית כי באותה תקופה לא היה לי רכב מהעבודה, אבל זה היה שווה את זה.

הפרוייקט חולק למס' חלקים שבכל חלק התמקדתי באזור אחר ברכב. להלן החלקים :

טיפול במנוע
שיפוץ תא הנהג והנוסע
צביעה ופחחות כללית
החלפת גג
פינישים קטנים
שיפורי התנהגות

שלב א. טיפול במנוע

המנוע של המיאטה סבל מבעיית רעידות שקרו רק בעת התנעה קרה. המנוע כולו רעד ולא עבד טוב אך ברגע שהמנוע התחמם, הסחיבה והסרק עבדו טוב. המטרה הייתה לשמור על הבלוק אך לפתוח את ראש המנוע ולשפצו. כשהתחלתי לפתוח את בורג הפולי התחתון של הקראנק, גיליתי שהקייל נאכל וגרם לציר הקראנק להישחק, דבר שגרם לעבודת מנוע גרוע ולבעיות תזמון. אחרי מס. התייעצויות, החלטתי להחליף את כל המנוע ולא לטפל במנוע הדפוק (הסיבה שבעייה זו נגרמה). היו לי הרבה התלבטויות אם להרכיב מנוע של NB שהיא מעט יותר חזק והוא אמור להיות מורכב אחד לאחד, אבל החלטתי שאני לא מסתבך עם התאמות כלשהן והעדפתי להשאר עם אותו דגם מנוע, רק שיהיה בריא יותר. הרכב נגרר למוסך אור טכנולוגיות בירושלים ושם הוחלף המנוע למנוע בריא יותר, וגם מרגיש חזק יותר.

שלב ב. שיפוץ תא הנהג והנוסע

מאזדה מאוד אוהבת שחור. רואים את זה ברוב הדגמים הסטנדרטים. השחור מאוד בולט שם, דבר שגרם לי להחליט על שינוי מהותי בצבעים בתא הנהג והנוסע. תהליך המייקאובר החל בפירוק הדש-בורד והמשיך עד להסרת השטיחים, צביעת רצפת הרכב, צביעת הקונסולה המרכזית והאחורית, ריפוד המושבים (במקרה שלי רכשתי שניים משומשים בצבע שרציתי) והדלתות, החלפת הגה, עיצוב לוח השעונים, הוספת סטייל בר ועוד. הדש-בורד פורק ונלקח לרפד מקצועי וישב שם כשלושה שבועות. התוצאה שרציתי הושגה. הדש-בורש רופד בשני צבעים, החלק העליון שחור, והחלק התחתון אפור.

ניקוי רצפת רכב

את השטיחים הסרתי ועל הדרך ניקיתי את הרצפה והכנתי אותה לצביעה. במשך הזמן המיאטה צוברת המון המון אבק ואפילו מטבעות שנופלים ומתחבאים. מצאתי את מקור המימון של הפרוייקט 😀 ,בערך 40 ש"ח במטבעות, כנראה של הבעלים הקודמים.

שיפוץ דלתות

את הדלתות החלטתי לעשות בעצמי (לפרוייקט שלי), ויצאה תוצאה לא רעה. רכשתי את אותם בדים באותם צבעים כמו של הדש-בורד. ביקשתי מחברי הנגר שיכין לי את השלד של הדיפון דלתות כי המקורי כבר התמלא בעובש והחל להתפורר. אחרי שהרכבתי את הדיפונים מיד הרגשתי בבידוד היותר טוב שהדיפונים סיפקו.

לוח השעונים גם כן עוצב מחדש. הטריגר שגרם לי לעצב מחדש הוא בעיקר התאורה של השנתות שהייתה ירוקה ומיושנת מידיי. היה לי רעיון לעצב את הלוח שיהיה מודרני אך שישמור על קלאסיות מסויימת. הזמנתי מס. פריטים ללוח השעונים והם : מסגרת אלומיניום שמכסה את רוב הלוח כוסיות למחוגים מפלסטיק עם ציפוי דמוי מתכתי כפתור אתחול ק"מ מפלסטיק דמוי מתכת טבעות לשעונים מניקל זו התוצאה :

תוספות

לאחר שסיימתי להרכיב את הדש-בורד המשופץ וגם את דיפוני הדלתות החדשים, הגיע הזמן לעבור לקונסולה ולמושבים. הקונסולה נצבעה בצבע אדום יין והמושבים נרכשו מחבר שמכר את המיאטה שלו ולא היה לו מה לעשות איתם. ההתאמה בצבעים היא סבירה אך לא מושלמת אבל את האמת ? הייתי מרוצה. על הדרך כבר התקנתי מס. דברים שנרכשו קודם לכן.

חיפוי מקורי שעשוי מתכת לרמקולים שבדלתות (מגיע מדגם יפני)
ספי דלתות מניקל
טבעות ניקל לפתחי מזגן
ידית בלם וידית הילוכים מאלומיניום
שקי עור חדשים לידית בלם ולידית הילוכים
מערכת דאבל דין (נרכשה עוד בשנת 2009, אבל התאימה בול)

נאלצתי להחליף גם את ההגה להגה של NC. לצערי הכפתורים בהגה לא פעילים, אך התאורה בהם כן (אחרי שינוי כלשהו בחשמל).